صفحه اصلی انجمن سایت ثبت نام تماس با ما پست الکترونيک آرشيو نقشه سايت طراح
آمار کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب
کل مطالب : 47
کل نظرات : 0

آمار بازدید
بازديد امروز : 22 نفر
بارديد ديروز : 66 نفر
بازديد هفته : 201 نفر
بازديد ماه : 137 نفر
بازديد سال : 4306 نفر
بازديد کلي : 54295 نفر

وضیعت آنلاین
افراد آنلاین : 1 نفر
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
چت باکس




captcha


امکانات


درایوهای فلش از قدرت کمی استفاده می کنند ، هیچ قسمت متحرک شکننده ای ندارند و برای بیشتر ظرفیت ها کوچک و سبک هستند. داده های ذخیره شده در فلش مموری ها در برابر شوک مکانیکی ، میدان های مغناطیسی ، خراش ها و گرد و غبار غیرقابل نفوذ هستند. این خصوصیات باعث می شود آنها برای حمل و نقل داده ها از مکانی به مکان دیگر و نگه داشتن اطلاعات به راحتی در دسترس باشند.

درایوهای فلش همچنین داده های متراکم را در مقایسه با بسیاری از رسانه های قابل جابجایی ذخیره می کند. در اواسط سال 2009 ، درایو 256 گیگابایتی در دسترس قرار گرفت ، این امکان را برای نگه داشتن داده های چند برابر بیشتر از DVD (54 DVD) یا حتی Blu-ray (10 BDs) فراهم می کند. [69]

درایوهای فلش کلاس دستگاه ذخیره سازی USB را پیاده سازی می کنند تا بیشتر سیستم عامل های مدرن بدون نصب درایور دستگاه بتوانند برای آنها بخوانند و بنویسند. درایوهای فلش یک واحد منطقی با ساختار بلوک ساده را به سیستم عامل میزبان ارائه می دهند ، و جزئیات اجرای پیچیده فردی دستگاههای مختلف حافظه فلش را مخفی می کند. سیستم عامل می تواند از هر سیستم پرونده یا طرح بلوک آدرس دهی استفاده کند. بعضی از رایانه ها می توانند از درایوهای فلش بوت شوند.

فلش مموری های ساخته شده خاص در دسترس هستند که دارای یک لاستیک سخت یا فلز ، محصور شده برای ضد آب بودن و عملا "غیرقابل مقاومت" هستند. این فلش مموری ها حافظه خود را بعد از غوطه ور شدن در آب و حتی از طریق ماشین لباسشویی حفظ می کنند. قبل از اینکه جریان از طریق آن جریان یابد ، ترک چنین فلش درایو را به طور کامل خشک می کند و این باعث شده است که درایو کاری بدون مشکل آینده باشد. نمایش ابزار اسباب كانال پنجم كه یكی از این درایوهای فلش را با پروپان پخته شده ، یخ آن را یخ زد ، آن را درون مایعات اسیدی مختلف فرو برد ، با جیپ آن را زد و با یك خمپاره آن را به دیواره شلیك كرد. یک شرکت متخصص در بازیابی داده های از دست رفته از درایوهای رایانه ای موفق به بازیابی تمام داده های موجود در درایو شد. [70] تمام داده های دیگر دستگاه های ذخیره سازی قابل جابجایی آزمایش شده ، با استفاده از فناوری های نوری یا مغناطیسی ، نابود شدند.

مقایسه با سایر قابل حمل قابل حمل

کارتهای مشت زده شده در انبار در سال 1959 در یك مركز ثبت فدرال آمریكا. همه داده های قابل مشاهده در اینجا می توانند در یك فلش مموری قرار بگیرند.
نوار
کاربردهای کارتریج های نوار داده فعلی به سختی با فلش مموری ها همپوشانی دارند: در نوار بهترین فلش مموری ، هزینه برای هر گیگابایت برای حجم زیاد بسیار پایین است ، اما درایوهای فردی و رسانه ها گران هستند. رسانه ها از ظرفیت بسیار بالا و سرعت انتقال بسیار سریع برخوردار هستند ، اما داده ها را به صورت متوالی ذخیره می کنند و برای دسترسی تصادفی به داده ها بسیار کند هستند. در حالی که نسخه پشتیبان تهیه شده از دیسک در حال حاضر اصلی ترین گزینه برای انتخاب بیشتر شرکت ها است ، تهیه پشتیبان نوار هنوز هم برای گرفتن اطلاعات خارج از سایت برای سناریوهای بدترین حالت و حجم بسیار زیاد (بیش از چند صدم سل) هنوز محبوب است. نوارهای LTO را ببینید.

فلاپی دیسک

مقایسه اندازه فلش درایو و دیسک فلاپی 3.5 اینچی. درایو فلش می تواند حدود 11380 بار داده بیشتری داشته باشد.
درایوهای فلاپی به ندرت در رایانه های مدرن جای می گیرند و برای اهداف عادی منسوخ هستند ، اگرچه در صورت نیاز می توان درایوهای داخلی و خارجی را نصب کرد. فلاپی دیسک ها ممکن است یک روش انتخاب برای انتقال داده به و از رایانه های بسیار قدیمی بدون USB یا بوت شدن از دیسک های فلاپی باشد ، و بنابراین بعضی اوقات برای تغییر سیستم عامل ، به عنوان مثال تراشه های BIOS استفاده می شود. دستگاههای دارای حافظه قابل جابجایی مانند صفحه کلیدهای موسیقی قدیمی یاماها نیز به دیسک های فلاپی وابسته هستند که برای پردازش آنها به رایانه نیاز دارند. دستگاه های جدیدتر با پشتیبانی از فلش درایو USB ساخته شده اند.

شبیه سازهای سخت افزاری دیسک فلاپی وجود دارد که از اتصالات داخلی و خصوصیات بدنی یک درایو فلاپی استفاده می کند تا از دستگاهی استفاده کند که یک درایو فلش USB فضای ذخیره سازی یک فلاپی را به شکل جامد تقلید می کند و می تواند به تعدادی از تصاویر فلاپی دیسک مجازی با استفاده از کانالهای داده جداگانه.

رسانه نوری
انواع مختلف قابل نوشتار و قابل نوشتن CD و DVD رسانه ذخیره سازی قابل حمل هستند که از سال 2008 توسط اکثر قریب به اتفاق رایانه ها پشتیبانی می شوند. CD-R ، DVD-R ، و DVD + R را فقط یک بار می توان نوشت ، انواع RW تا. حدود 1000 چرخه پاک کردن / نوشتن ، در حالی که درایوهای مدرن مبتنی بر NAND غالباً 500000 چرخه پاک یا نوشتن دارند. دیسک های DVD-RAM مناسب ترین دیسک های نوری برای ذخیره داده ها هستند که بازنویسی زیادی دارند.

دستگاههای ذخیره سازی نوری از ارزانترین روشهای ذخیره دادههای جمعی پس از هارد دیسک هستند. آنها کندتر از همتایان مبتنی بر فلش هستند. دیسک های نوری استاندارد 120 میلی متر از فلش مموری ها بزرگتر بوده و بیشتر در معرض آسیب هستند. رسانه های نوری کوچکتر مانند CD-R های کارت ویزیت که دارای ابعاد یک کارت اعتباری هستند ، و همچنین ظرفیت کمتری با ظرفیت کمتر اما 80 میلی متر ضبط شده MiniCD و Mini DVD ضبط شده اند. دیسک های کوچک از اندازه استاندارد گران تر هستند و در همه درایوها کار نمی کنند.

فرمت دیسک جهانی (UDF) نسخه 1.50 و بالاتر دارای امکاناتی برای پشتیبانی از دیسک های قابل بازخوانی مانند جداول Sparing و جداول اختصاصی مجازی ، گسترش استفاده در کل سطح دیسک و به حداکثر رساندن عمر است ، اما بسیاری از سیستم عامل های قدیمی از این قالب پشتیبانی نمی کنند. ابزارهای نوشتن بسته مانند DirectCD و InCD در دسترس هستند اما دیسکهایی تولید می کنند که univ نیستند

قابل خواندن با خواندن (اگرچه بر اساس استاندارد UDF). استاندارد Mount Rainier با اجرای سیستمهای پرونده قدیمی در بالای آن و انجام مدیریت نقص برای آن استانداردها ، این کمبود در رسانه CD-RW را برطرف می کند ، اما نیاز به پشتیبانی هم از رایتر CD / DVD و هم از سیستم عامل دارد. بسیاری از درایوهای ساخته شده امروز از Mount Rainier پشتیبانی نمی کنند و بسیاری از سیستم عامل های قدیمی تر مانند ویندوز XP و زیر و هسته های Linux بزرگتر از 2.6.2 از آن پشتیبانی نمی کنند (نسخه های بعدی این کار را انجام می دهند). اساساً سی دی / دی وی دی یک روش مناسب برای ضبط تعداد زیادی از اطلاعات ارزان است و از مزیت قابل خواندن توسط اکثر بازیکنان مستقل برخوردار است ، اما آنها در ایجاد تغییرات کوچک مداوم در یک مجموعه بزرگ از اطلاعات ضعیف هستند. توانایی درایوهای فلش در این امر مهمترین مزیت آنها نسبت به رسانه های نوری است.

https://en.wikipedia.org/wiki/USB_flash_drive

[ چهارشنبه 29 مرداد 1399 ] [ 16:10 ] [ میلاد حیدری ][ بازديد : 761 ]
آخرين مطالب ارسالي
صفحات سایت
تعداد صفحات : 0

درباره سایت
آرشيو
پيوندهاي روزانه
کاربران
جستجو